[Verse 1: Lissie]
You set the sun, I feel your waves

你放下太陽,我感到你的波動

I look at the ocean, so big and brave
我凝視著海洋,廣闊無畏

Am I only a ghost?
我是否只是鬼?
Cause what I fear the most is me
因為我最害怕的是自己
 
I left you on the coast for something only I can see
我在海邊離開你,看見你看不見的東西

[Pre-Chorus: Lissie]
What kind of world will there be
那會是個怎樣的世界

When I wake up from this dream?
當我終於來到夢醒

I hear you call so far away
我聽見你遙遠呼喚

Just keep me close when I'm afraid
當我害怕請你挨近

[Chorus: Lissie]
And don't you give up on me
而你還不放棄我嗎

As I dive into the dark
當我潛入黑暗中

Slip into the endless sea
滑入大海的無盡

Don't you give up on me
你還不放棄我嗎

Are you swimming in the stars?
你在星海中泅泳

Breathing in eternity
永恆在鼻間喘息

Don't you give up on me
你還不放棄我嗎

[Verse 2: Lissie]
You are the moon, I feel your weight
你是月亮,我感到你的重量

You tug at the ocean, you help it change
你扭扯著海洋,讓它幻變

And you keep on reminding me of a darkness only I can see, oh, oh, oh
而你仍然提醒著我那片只有我能看見的黑暗,噢,噢,噢

[Pre-Chorus: Lissie]
What kind of world will there be
那會是個怎樣的世界

When I wake up from this dream?
當我終於來到夢醒

I hear you call so far away
我聽見你遙遠的呼喚

Just keep me close when I'm afraid
當我害怕請你挨近
 
[Chorus: Lissie]
And don't you give up on me
而你還不放棄我嗎

As I dive into the dark
當我潛入黑暗中

Slip into the endless sea
滑入大海的無盡

Don't you give up on me
你還不放棄我嗎

Are you swimming in the stars?
你在星海中泅泳

Breathing in eternity
永恆在鼻間喘息

Don't you give up on me
你還不放棄我嗎
 
[Bridge: Lissie]
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
Don't you give up on me now
你還不放棄我嗎

[Chorus: Lissie]
And don't you give up on me
而你還不放棄我嗎

As I dive into the dark
當我潛入黑暗中

Slip into the endless sea
滑入大海的無盡

Don't you give up on me
你還不放棄我嗎

Are you swimming in the stars?
你在星海中泅泳

Breathing in eternity
永恆在鼻間喘息

Don't you give up on me
你還不放棄我嗎

[Outro: Lissie]
Don't you give up on me 你還不放棄我嗎

Don't you give up on me 你還不放棄我嗎
Don't you give up on me-e-e-e-e-e
 
=======
 
這首歌的歌詞是寒假結束前,從台北回學校的火車上寫的
 
曲風偏向Trance,聽起來很有律動性(搖晃搖晃)
 
加上這首歌的歌詞,莫名的很容易就能填成中文(而且中英押的是一樣的韻~)
 
希望你會喜歡囉,很久沒在Armada找到這樣的音樂了(哭)
 
順便一提,我放的是完整版的影音,畢竟是Trance,前奏跟尾聲略長是正常的(笑)
 
 ---注於2017/3/5下午
arrow
arrow

    手稿山姆 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()