雖然我通常建議你音樂開了就可以往下看歌詞,但是這支MV非常特別,值得欣賞+思索它的故事(最下面會附解釋)

=======

[Verse 1: Zara Larsson]

一直聽著交響曲
I’ve been hearing symphonies

在那之前都是寂靜
Before all I heard was silence

屬於你和我的狂想曲
A rhapsody for you and me

每份旋律都是永恆
And every melody is timeless

生命不斷拉扯我
Life was stringing me along

而你為我掙脫束縛
Then you came and you cut me loose

曾經獨唱的那個我
Was solo singing on my own

少了你我就失去音準
Now I can’t find the key without you



[Pre-Chorus: Zara Larsson]

而你的歌在重複放映
And now your song is on repeat

而我飛舞著 你的心律
And I’m dancin' on, to your heartbeat

當你離去 我瀕臨解體
And when you’re gone, I feel incomplete

而我的實話是
So if you want the truth



[Chorus: Zara Larsson]

我只想融化為你的交響曲
I just wanna be part of your symphony

能否抓緊我並不放手
Will you hold me tight and not let go?

交響曲
Symphony

就像收音機上的情歌
Like a love song on the radio

能否抓緊我不再放手
Will you hold me tight and not let go?



[Verse 2: Zara Larsson]

為我踰矩致上歉意
I’m sorry if it’s all too much

你的存在就是療癒
Every day you’re here, I’m healing

而當我失去了幸運
And I was runnin' outta luck

從沒想過會有這種心情
I never thought I’d find this feeling

因為我一直在聽交響曲
'Cause I’ve been hearing symphonies

在那之前都是寂靜
Before all I heard was silence

你和我組出狂想曲 (你和我的狂想曲)
A rhapsody for you and me (A rhapsody for you and me)

每份旋律都是永恆
And every melody is timeless



[Pre-Chorus: Zara Larsson]

而你的歌在重複放映
And now your song is on repeat

而我飛舞著 你的心律
And I’m dancin' on, to your heartbeat

當你離去 我瀕臨解體
And when you’re gone, I feel incomplete

而我的實話是
So if you want the truth



[Chorus: Zara Larsson]

我只想融化成為你的交響曲
I just wanna be part of your symphony

能否抓緊我並不放手
Will you hold me tight and not let go?

交響曲
Symphony

就像收音機上的情歌
Like a love song on the radio

能否抓緊我不再放手
Will you hold me tight and not let go?


[Interlude: Zara Larsson]

啊啊啊(很多個啊)
Ah, ah, ah, ah-ah-ah, ah, ah, ah
Ah, ah, ah, ah-ah-ah, ah, ah, ah



[Pre-Chorus: Zara Larsson]

而你的歌在重複放映
And now your song is on repeat

而我飛舞著 你的心律
And I’m dancin' on, to your heartbeat

當你離去 我瀕臨解體
And when you’re gone, I feel incomplete

而我的實話是 (噢噢)
So if you want the truth (oh)


[Chorus: Zara Larsson]

我只想融化成為你的交響曲
I just wanna be part of your symphony

能否抓緊我就不放手?
Will you hold me tight and not let go?

交響曲
Symphony

就像收音機上的情歌
Like a love song on the radio

交響曲
Symphony

能否抓緊我就不放手?
Will you hold me tight and not let go?

交響曲
Symphony

就像收音機上的情歌
Like a love song on the radio

能否抓緊我就不放手
Will you hold me tight and not let go?

=======

MV的內容主要關於一對非裔同性戀情侶,其中一人在騎車時發生意外(因此才有警方查訪 & 腳踏車斷輪的鏡頭)

這位黑人朋友非常痛苦,但漸漸在指揮與音樂中找回生命的意義

於是就是MV中臺上的指揮了:D

而Symphony是交響曲的意思,Clean Bandit在執導這部MV時,就刻意要讓交響樂團成為背景,各種呼應標題

這首歌最近還蠻紅的 很多人都詮釋過

所以其實不差我這篇哈哈(但你還是可以用中文唱出來噢)

連假要結束了希望大家都有好心情:D

下周面試過關後,我會盡快回到寰宇主題上帶來更多東西的!

arrow
arrow
    全站熱搜

    手稿山姆 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()