點擊影片播放音樂之後,往下看歌詞噢~ (請務必戴耳機!)

[Pre-Phase]

I keep reaching
我伸出手
But you're not reaching back
你卻從未回頭
You're not reaching back
從未回頭

[Pile Phase I]

Trying to get in, find you through the cracks
試著碰觸心防,穿過所有的綻裂
Find you through the cracks
穿過所有的綻裂找到你

Guess I'm trying to say
我想我會說
It hurts to feel this far
這種距離讓人如此痛苦
Million miles away
百萬里的距離
Next to me, next to me you are
在我們,夾在你我之間

[Pile Phase II]

And if you're sitting right here
而如果你就坐在這裡
Then why are we worlds apart?
那為何我們會天崩地裂?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?
If you're so near
如果我們如此相近
Why do you feel this far?
為甚麼你如此遙遠?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?

[Chill Down]

Oh
We're not that different, you know
你知道,我們沒有那麼不同
I play among the stars and then fall so low
在星空間遨遊卻深深墜落
I try to make sense as I go
我試著在離開時釐清對錯
Cause nothing, cause nothing, cause nothing is in your soul
因為你的靈魂中 靈魂中 靈魂中毫無殘留。

[Piles up]

Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?

[Piles Up]

[Drop]

Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?

Guess I'm trying to say
我想我會說
It hurts to feel this far
這種距離讓人如此痛苦
Million miles away
百萬里的距離
Next to me, next to me you are
在我們,夾在你我之間

And if you're sitting right here
而如果你就坐在這裡
Then why are we worlds apart?
那為何我們會天崩地裂?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?

Ahh...
啊...

Oh, If you're so near
噢,如果我們如此相近
Why do you feel this far?
為甚麼你如此遙遠?
Why are we worlds apart?
為何我們天崩地裂?

[Uplifting Phase]

Why are we worlds apart?
Why are we worlds apart?
Why are we worlds apart?

[Drop]

Why are we?
Why are we worlds apart?
Why are we?
Why are we worlds apart?

[Ending Reprise]

=======

這首歌不算新歌了,卻是七獅大神非常有名的作品之一。

Worlds Apart算是第一次讓我見識到,Dubstep其實也可以玩得這麼唯美

一般提到迴響貝斯(Dubstep)這個樂派的時候,

大部分的人心中浮現的往往是各種雜沓低音跟音效極具爆發性的揮灑

這樣的感覺雖然新鮮,卻很難讓我有情感上的漣漪

直到Melodic Dubstep,或者如我翻譯的"美聲迴響貝斯"來敲門

我才在史詩弦樂的情感 與迴響貝斯的藝術性之間找到了一個平衡點

Seven Lions在這個支派上面似乎也是頗具盛名

聽完上面這首被眾人愛戴的曲目(幾乎都變神曲了),我想大神名號無愧於心啦

 

七獅最近在推新的專輯,大家也來他的頻道光顧一下吧:Where I Won't Be Found

近期的主打作品:Silent Skies

arrow
arrow

    手稿山姆 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()